מהם המאפיינים של אנשים מסופקים ומצליחים בקריירה?

כולנו חולמים על עבודה מספקת, עם שכר גבוה, בוס מעולה, הנהלה תומכת וצוות מגובש. לחילופין אנחנו יכולים גם לראות את עצמנו כמנהלים ולחלום שאנחנו עושים עבודה טובה, העסק מתפתח ומכניס, ואנחנו זוכים לשיתוף פעולה והערכה מצד הכפופים לנו.
אך לעיתים המציאות רחוקה מהחלום. אנחנו לא מסופקים מהעיסוק שלנו, או ממקום העבודה ולא מסתדרים עם הבוס ועם הקולגות. במקרים אחרים אנחנו עלולים לא להצליח להרים את העסק, לסבול מכך שהעובדים לא מספקים את הסחורה, התחלופה גבוהה ואנחנו כלל לא מצליחים לגבש צוות לטווח הארוך.
קשיים מסוג זה בעבודה יכולים להעיב על כל תמונת החיים, ואת הקשיים שלנו מהעבודה לרוב נביא גם הביתה – נפרוק את התסכול, נתלונן, ומצב הרוח בבית יפגע גם הוא.
לעומת זאת, בכל מקום אפשר גם לראות אנשים שאוהבים את העבודה שלהם, קולגות שמקודמים, מנהלים מוצלחים עם צוות מגובש, שגשוג עסקי וכלכלי ואיזון בין חיי המשפחה ופנאי.

מה יש באותם אנשים מצליחים ומסופקים לעומת אלו שלא?

הם מסופקים
הסיפוק הוא לא רק תוצר – אלא משאב.
אנשים מצליחים תמיד מוצאים את הטוב בכל סיטואציה, גם במקומות פחות נוחים.
אפשר לקבל סיפוק מאלמנטים מסוימים בעבודה, גם אם היא לא עבודת החלומות, מה שתורם להצלחה כללית. בנוסף, אנשים מסופקים מושכים אליהם אחרים, מכיוון שהם מקרינים את האנרגיה שלהם כלפי חוץ, ופעמים רבות זוכים להערכה מצד הקולגות וההנהלה.

הם לוקחים אחריות אישית
גם כשכל התנאים לא אידיאליים ויש הרבה מכשולים חיצוניים, אנשים מצליחים ומסופקים חושבים מה הם יכולים לעשות על מנת לקדם עניינים, ומה תלוי בהם.
כשהבוס בעבודה הוא טיפוס קשה – וגם אם כולם לא מסתדרים איתו – הוא מנסה להתאים את עצמו לאותו המנהל, לבדוק מהם חולשותיו ולהשלים אותו בדברים שחסרים לו, ולהפוך לבסוף לעובד בעל ערך.
אם הם נמצאים בעמדת כח והנהלה ויש בעיה או קושי עם הצוות – הם בוחנים מה הם יכולים לעשות על מנת לזכות בשיתוף פעולה ונאמנות, ולא חושבים מחשבה כמו "מה לא בסדר בעובדים בימינו".
אדם שמצפה שהסביבה שלו תשתנה או שהתנאים ומזג האויר ישתנו – יישאר בתקיעות ובחוסר יציבות מאחר שהוא תלוי בתנאים חיצוניים ובמצבי הרוח של הסביבה שאין לו שום שליטה עליהם. לקיחת אחריות אישית היא היכולת החשובה ביותר בהצלחה בכל תחום בחיים.

הם פשוט עושים את הטוב ביותר שלהם
אנשים שכנסים למקום עבודה במטרה להיות מנהלים, ואף פועלים כבר מההתחלה לזכייה בתפקיד, בדרך כלל לא יקודמו או לא יקודמו באופן משמעותי. זאת מכיוון שהמטרה האמיתית שלהם ברורה לסביבה כבר מההחלה.
לעומת זאת, אנשים שנכנסים למקום עבודה במטרה להיות עובדים טובים – זוכים להערכה ואף מקודמים. זאת מכיוון שהמטרה שלהם היא פשוט להיות טובים.

הם יצירתיים
עובד או מנהל שמצליח להביא פתרונות יצירתיים – בין אם זה ליציאה ממשבר, הסתגלות לשינויים, שיפור הפרודוקטיביות, קידום שירות או מוצר – תורם להצלחת העסק, מתבלט בזכות החשיבה יוצאת הדופן, וכל אלו יחד מביאים סיפוק שבתורו מוקרן החוצה ותורם לאווירה חיובית במקום העבודה. אווירה חיובית שלעיתים אף מקדמת שיתוף פעולה טוב יותר בין הצוות.

הם מוכנים ללמוד ולהתפתח
אנשים שרוצים ומוכנים ללמוד דברים חדשים יוכלו להסתגל לשינויים, לרכוש כישורים חדשים, לפתור בעיות מורכבות, לקבל על עצמם אתגרים חדשים ובסופו של דבר יגיעו לרמת ביצועים גבוהה שמתקשרת עם סיפוק גבוה יותר במקום העבודה.

הם יודעים להציב מטרות ברורות ומדידות
אם אתה לא יודע לאן אתה רוצה ללכת – איך תדע מה מצפה לך בהמשך הדרך ובמה צריך להצטייד? אנשים שיודעים להגדיר מטרות ברורות ומדידות יודעים לאן הם הולכים, והם בעלי תחושת משמעות.
הם יודעים למה לצפות בהמשך הדרך ובאילו כלים להצטייד והדבר מאפשר להם לשמור על מיקוד ולא להתפזר.

הם בעלי התמדה וחוסן מול כישלונות ומכשולים
יכולת זו קריטית מכיוון שמכשולים וכישלונות הם טבעיים ויקרו תמיד, והיכולת להתגבר עליהם תורמת למוטיבציה גבוה ומסירות.
מי שיצליח להתמיד גם לאחר כישלון יוכל ללמוד ממנו, לא לחזור על אותן טעויות, לפתור בעיות מורכבות ולבסוף לזכות בצמיחה ובהתפתחות מקצועית.
במצבי משבר התכונות הללו תורמות להסתגלות למצב החדש ולחתירה להצלחה.

הם לא מחכים למוטיבציה
היכולת להתמיד גם כשהמוטיבציה נמוכה חשובה מאוד מכיוון שמוטיבציה לעיתים קרובות משתנה ויהיו מקרים בהם יש צורך לבצע משימות גם כאשר לא חשים מוטיבציה גבוהה במיוחד. פיתוח היכולת לדחוף ולהישאר פרודוקטיבי בזמנים כאלה יכול להוביל להגברת הפרודוקטיביות, משמעת עצמית גבוהה יותר והשגת המטרות גם כשההתלהבות הראשונית נמוכה. מדובר בבניית חוסן ועקביות במאמצים ובניית מוסר עבודה גבוה.

הם משתפים פעולה עם אחרים
זוהי היכולת הייחודית המבדילה בניינו לבין עולם החי והתכונה שהפכה את בני האדם להיות המין החזק בעולם- היכולת לשתף פעולה במספרים גדולים. כפועל יוצא זו גם תכונה חשובה ביותר להצלחה בעולם העבודה של ימינו.
תכונה זאת חשובה מכמה סיבות: כשמשתפים פעולה אפשר להגיע לטווח רחב יותר של רעיונות ופרספקטיבות שתורמים לחדשנות ופתרון בעיות.
שיתוף פעולה משפר פרודוקטיביות כאשר משימות מחולקות באופן פרודוקטיבי, תוך מינוף חוזקות של כל אחד מחברי הצוות.
שיתוף פעולה יעיל משפר מיומנויות תקשורת, פתרון קונפליקטים ויחסים בין אישיים, ויוצר סביבת עבודה חיובית והרמונית יותר. לבסוף, עבודה משותפת מטפחת תחושת אחדות ומטרה משותפת, ומגבירה את המורל הכללי ואת שביעות הרצון של העובדים.

הם מנהלים את הזמן שלהם בצורה יעילה
ניהול זמן יעיל מאפשר לנצל את הזמן באופן האפקטיבי, לדעת אילו מטלות להעדיף, להוריד לחץ ותחושת מוצפות.
ניהול זמן יעיל מאפשר להתמודד עם עומס עבודה, משפר את הפרודוקטיביות, מאפשר לסיים יותר משימות בזמן קצר יותר ולהגיע לאיזון טוב יותר בין זמן עבודה – משפחה ולבסוף, לסיפוק רב יותר.

האם ניתן ללמוד מאנשים מוצלחים ולהיות כמותם?
יש אנשים שבשילוב המזג המולד שלהם ונסיבות חייהם למדו לקחת אחריות אישית, לתקשר בהצלחה עם הסביבה, להתגבר על כישלונות, להיות יצירתיים ולשאוף ללמוד איך להיות פרודוקטיביים – וכך בדיוק הם רקחו מתכון להצלחה. יש אנשים שנסיבות חייהם לא אפשרו להם לרכוש את הכישורים הללו. יחד עם זאת הנתון הכי אופטימי שלנו הוא ש… 'המח אף פעם לא מפסיק להתפתח וליצור קשרים חדשים', ולפיכך כל מה שדרוש כדי להתפתח הוא הבחירה לעשות זאת.

לסיכום,
ניתן להבחין בכך שבייסודן של כל התכונות קימות לקיחת אחריות אישית ותשוקה! תכונות נוספות כגון מוכנות ללמידה והתפתחות מאפיינות גם הן אנשים אלו וכל התכונות ניתנות לשיפור ולרכישה באמצעות אימון והתמדה.

מוזמנים לאימון ממוקד תקשורת בין אישית ומציאת תחום עיסוק ופיתוח קריירה.

דילוג לתוכן